Czego nie robić

Prowadząc własny biznes pamiętać musimy nie tylko o tym, co należy robić, ale również o wszystkich tych elementach, które powinniśmy jak najbardziej omijać. Bardzo często nowe przedsiębiorstwa popełniają te same błędy. Pierwszym z nich jest przekonanie o tym, że po założeniu przedsiębiorstwa klienci muszą się znaleźć. Wiele osób otwierając działalność gospodarczą liczy na to, że klienci pojawią się sami. Okazuje się jednak, że o klientów trzeba walczyć i stale pracować nad tym, by ich liczba była jak największa. Najlepiej jest dokładnie określić grupę klientów, do których skierowana jest oferta przedsiębiorstwa i na tej podstawie ukierunkować działania marketingowe i promocyjne nowego przedsiębiorstwa. Zdobywając klientów firma musi udowodnić, w jaki sposób potrafi zaspokoić ich potrzeby lepiej, niż robi to konkurencja. Warto zapisać sobie przynajmniej cztery rzeczy, które odróżniają nasze przedsiębiorstwo od konkurencji i które zwiększają szanse przedsięwzięcia na sukces. Czekanie na klientów to poważny błąd.